Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Jesteś tutaj

Organizacja zajęć na czas zawieszenia pracy uczelni

mgr Ewa Niemiec - 16 Marzec, 2020 - 09:48

Szanowni Państwo,
proszę o opracowanie (samodzielne lub grupowe) pytań załączonych w materiałach dydaktycznych na podstawie literatury polecanej w opisie przedmiotu w systemie USOS. Opracowane pytania, jak i wszelkie pytania i wątpliwości można wysyłać drogą mailową przez cały czas.
Termin i sposób zaliczenia zostanie wyznaczony w terminie późniejszym.

Grupy, które nie miały jeszcze zajęć z systememu prawa i wykładni są proszone o przeczytanie polecanych na wcześniejszych zajęciach wyroków i rozważenie problemów:
1. W jaki sposób działa system prawa?
2. Do czego służy założenie o racjonalności prawodawcy i co nam w praktyce to daje?
3. Czym powinna się kierować i czym kieruje się w praktyce osoba wydająca wyrok/decyzję.
4. Czym są i do czego służą reguły wykładni prawa?
5. Czym są i do czego służą reguły wnioskowań prawniczych?
6. Dlaczego podany kazus był "trudnym przypadkiem (hard case)" i co to oznacza?
7. Jakie reguły egzegezy zostały wykorzystane w pierwszym wyroku? Które nie zostały wykorzystane? Czy wyrok jest przekonujący? Dlaczego?
8.Jakie reguły egzegezy zostały wykorzystane w drugim wyroku? Które nie zostały wykorzystane? Czy wyrok jest przekonujący? Dlaczego?
9. Czy możliwe było wydanie innego wyroku czy przeprowadzona wykładnia była jedyną możliwą? Co ma na to wpływ?
10. Proszę o przeprowadzenie samodzielnej wykładni z zachowaniem wszelkich jej reguł art. 18 Konstytucji pod kątem dopuszczalności związków partnerskich (można, a wręcz należy, wspomagać się wszelką dostępną wykładnią doktrynalną).

Refleksje na temat powyższych pytań można przysyłać drogą mailową. Osoby udzielające odpowiedzi dostaną plusy za aktywność.
Życzę dużo zdrowia,
Ewa Niemiec