•1. Europeizacja administracji publicznej jako czynnik reform
•2. Zasady (cechy) europeizacji prawa administracyjnego
•3. Konwergencja administracyjna a autonomia instytucjonalna państw członkowskich UE
•4. Porównywanie i recepcja prawa jako źródło reform
•5. Komplementarna rola administracji publicznej- ogólne wymagania dotyczące procesu koordynacji systemu podejmowania decyzji w sprawach dotyczących UE
•6. Składniki systemu koordynacji krajowej polityki europejskiej- zarys systemu
•7. Komitet do Spraw Europejskich
•8. Procedura uzgadniania stanowiska Polski w sprawie projektu aktu prawnego UE
•9. Płaszczyzny i zasady współpracy RM z Sejmem i Senatem w sprawach dotyczących UE
•10. Koordynacja udziału Polski w postępowaniu przed TSUE
•11. System koordynacyjny w wybranym państwie członkowskim UE
•12. Komitologia
•13. Agencje regulacyjne jako struktury umożliwiające koordynację i współpracę administracyjną
•14. Współpraca w ramach sieci organów